måndag 12 april 2010

Idag har jag och BESTEN varit på promenad!















Idag var jag på morgon promenad, med Blissa och Mango.
Vi skulle bara gå en mkt kort runda, men vi hann inte så långt innan vi mötte en dam med röd jacka och med sig hade hon en JR i sele och koppel. När Blissa fick syn på damen med JR så började hon (som hon brukar när vi möter EN människa med EN hund) skälla och tjuta. Ett "vill fram och lukta" skäll och tjut. Damen som kom allt närmare lyfte upp sin hund i famnen och ställer sig längst ut på vägkanten (på vippen att trilla ner i diket). Jag håller Blissa i kort koppel, så hon låter lite hes när hon skäller och vill fram till hunden. Vi har 3 meter till damen, med JR på armen, när vi passerar henne. Damen säger då: Vilken arg BEST! Jag svarar: Arga hundar skäller och tjuter inte så här mycket (borde kanske bitit mig i tungan, men jag hann inte). Damen säger i nästa sekund: Kan dom få leka? Jag svara: Nej. Damen frågar: Varför inte? Jag svarar: mina hundar får inte leka med hundar vi möter på promenader, vill inte att de ska få noskvalster bla. Damen säger: stackars hundar!... Jag skrattar resten av min promenad... tänk att jag trodde att Barbro Börjesson hade nått ut till Sveriges alla sällskapshundsägare genom olika Kafé program... men tydligen inte:-)
Undra just hur snacket i lilla Bäckevik nu går... där går hon med BESTEN! eller där går hon med dom stackars hundarna som inte får leka! ha ha ha.... jag var bara tvungen att ringa bästa kompisen och berätta.... hon skrattade lika mkt som jag.
Nästa gång ska jag säga OM jag möter dem: Bra att du lyfter upp din hund så att den inte biter mina hundar!

Nu ska jag plugga lite, men jag har svårt att konsentrera mig nu när jag är full i skratt....

3 kommentarer:

Maria Andersson sa...

Hej!
Jag visste att du hade en hemsida men varit dålig på att lämna tassavtryck och följa den. Det är kul att följa andra med sina valpar och läsa om ägarens upplevelser. Mango verkar vara en härlig kille att jobba med. Ha det så bra.

Mvh Maria & Ravin

Anonym sa...

småhundsägare är inte som oss andra ;-)
eller är jag elak som drar alla över en kam nu? /Lollo

Anonym sa...

Tur att Besten va kopplad idag när ja fick träffa henne :D

Lollo de stämmer har man en småhund i sin ägo är man Galen.

Trevligt att träffa er, på återseende

//Jeanette