lördag 12 juni 2010

Ännu en regning dag... både ute och i sinne...
















Tänk vad påverkad man kan bli av vädret... Det bara går inte att bli glad när det regnar både i hjärta och i verkligehten, jag tror att det skulle kunna kännas liiite bättre om solen sken och visade sig från sin allra finaste sida.





Idag har jag och hundarna varit ute på härliga turer... Jag fick med mig mobilen första turen och fick knäppt några bilder på Heidi och Mango när det lekte en för mig "ny" lek. Nu var det Heidi´s tur att tala om för lill fisen VEM som är starkast... Mango låg mest på rygg och pep.... Han kan gott ha det så som han terroriserar Heide mest hela dagarna, förutom när jag säger att det är vila på två olika platser...





Nästa gång vi for iväg var det till bästa träningskritikern Suzie. Där fick hundarna leka med bästa Knutte, som fick träna på div olika visselpipe kommandon under lek.... HAN imponerar på mig. Jag fick tränat inkallning på Mango, som hade det lite svårt när han kom in i jagtbeteendet.... då fick jag jobba på att få hans uppmärksamhet, men så snart han "såg eller hörde" mig så kom han snällt. Hiide kommer bara man viskar hennes namn, så den inkallningen blir jag avundsjuk på... måste fråga bästa matten hur hon har gjort... så skönt med inkallningar som man inte behöver förstöra sin röst på...ett litet kom bör räcka.... det är mitt mål...:-o Idag fick Mango lära sig att man kan dela vatten kran... och det fungerade utmärkt...





Ja jag säger det igen! JAG är mkt NÖJD men liten FIS, MANGO, SILLEN.....










ps Matte Josefin här kommer lite ögongodis till dig! Krya på dig!

Inga kommentarer: