måndag 14 juni 2010

kärt möte....skit uppåtväggarna... tvagning...







Ja så var jag påväg hem från jobbet kl 9,10, då jag helt utan förvarning, svänger bilens ratt åt vänster och upp mot Lilla Edets ridklubb. Nu undrar ni vad jag ska göra där.... jag måste bara hälsa på min älskade lilla Blissa Bus som är inakoderad hos bästa kusinen (bor brevid stallet). Kusin vitamin och mannen i huset satt på altanen och drack morgon kaffet, det smakade bra! Blissa blev glad när jag kom, tur var väl det.... hon har det såå bra hos kusin vitamin och hennes familj, Blissa är i stallet nästan varje dag och grejjar.... simmar i Ryrsjön när kusin dottern är på promenad osv... det går alltså ingen nöd på min ögonsten. Väl hemma möttes jag av en härlig överraskning NOT! Heidi och Mango har bajsat ner hela övervåningen (läs hallen), och står och hoppar i skiten skäller som galningar.... Ner med skithundarna, sedan ut, in i bilen (städas senare...) och köra dem till något vattenställe där de kan bada....bort SKITEN! Det blir bara så där bra, när jag inser att bäcken de badar i luktar litebättre än skit, men inte mycket bättre... de ser ut som två svarta sorkar.... som tur är rullar de sig i det höga gräset så det mesta försvinner. Hem igen och sätta dem på altanen, medans jag börjar projekt STORSTÄDNING... Det tar ca 2 timmar innan jag är klar från 11,30-13,30. Då hämtar jag en styck son från skolan. Erbjuder David att städa bilen invändigt mot BETALNING! som tur är säger han JA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag skickar in en och en hund i duschen tvättar ett par ggr i Yes diskmedel för att vara på den säkra sidan att Skiten försvinner.... David städar bilen och jag tar ut hundmattan som stinker SKIT, skurar och spolar av mattan, så nu hänger den som bäst på tork. Hundarna hade fått ris hos kära mor och far igår... så där av att de var lösa i magen... Men jag hoppas att magarna ska lugna sig lite inför kvällen. Hundarna tycker nog att det varit tillräckligt med äventyr, men snart ska jag till bästa träningskritikern (suzie)och träna lite vardagslydnad.....med Mango...Heidi ska få leka med vorsther Knutte en stund....

Over and out!

8 kommentarer:

Josefin sa...

Åh herregud...jag är helt mållös! Skithundar är det enda som poppar upp i huvudet när jag läser vad min sessa har hjälpt till att ställa till med. Tur att jag frågade om du kunde ha kvar henne lite extra innan händelsen *skratt* ;)

Stor kram!

Gitte, Blissa och Mango sa...

Eller hur!!!!! Tur var rätta ordet!!!! Men nu har hon fått jaga Knutten på en härlig sommaräng... så länge tycker jag att det räcker att vara SKIT sur:-)

Josefin sa...

Haha, nej långsint har jag inte uppfattat dig som i alla fall :D

Anonym sa...

inte undra på att Mango kan höra viskningar bra med dom trattarna... undrar undrar OM han växer i dem... då lär han i af bli Krokas störste malle nånsinn ;-) //uppfödarkärringen

Ramona sa...

önskar er en härlig midsommar! vi har bytt bloggadress, www.tokmest.blogspot.com
Kram

Linda sa...

Hej Gitte
Trevligt att jag äntligen hittade hit.

Sim Linda

Josefin sa...

Klart du får låna bilder, hur många du vill!!
Å du, jag kan bara säga "det samma" fina du :)

Annica sa...

Hej svejs! Nu har jag lyckats hitta dig igen:)Ser att du skaffat dig en malle. Spännande:)

Hare gott

//Annica & Tintibus i Ö-vik

www.tervoristerna.se