söndag 10 oktober 2010

Mycket har hänt... sedan sist jag skrev:

Ja det är mycket som hänt sedan jag skrev här sist...
Jag har börjat min tredje och sista termin på undersköterske utbildningen, och jag känner att det är såå roligt.... Min dotter har åkt till Sydkorea för att studera, de är fyra elever som blivit utvalda att åka till sydkorea och staden Pusan för att studera i en termin. Det går BRA enligt vad vad jag fått höra. De studerar från kl 08,00 till kl 23,00, men de svenska studenterna får det lite lättare genom att sluta skolan redan kl 22,00. Ja vad säger man, jag tror nog inte att hon någonsin kommer att klaga på den svenska skolans studie takt... Hon berättar att de har lektioner i den korianska nationalsporten Thai kwando (stavs troligen inte så), tre ggr i veckan. Det är nu som lille brodern ska oroa sig (även om han vuxit sig längre och är lite biffigare), beee kind! Ja lillebordern har precis shoppat en moppe så han är ganska så lycklig! Jag har haft nöjet (NOT) att få röjja på dotterns rum, hoppas att hon aldrig låter mig göra detta igen... Det säger jag för att hon har inte mkt grejor kvar (hur kan en tjej ha så mkt kläder???).

Jag har fö varit på fjällvandring i höst skrud, trodde jag... Jag och vännen Karin begav oss till Särna där vi hade hyrt en stuga över helgen. Redan när vi anlände till Särna på em vid 17 tiden så började det att SNÖA!!!! Det hade vi inte räknat med.... vi ville se Njupeskärsfallet (sveriges högsta fall, fritt fall 93m) i höst skrud, men även Fulufjället i höst skrud.... hade vi tänkt besöka.
Vi tänkte oss att vi skulle ta en mini tur så att vi fick prova på lite vandring, innan vi ger oss i kast med mer avanserade vandringar. MEN vi fick vacker be ge oss upp på fjället med vinteväglag... vilket innebar att vi efter att ha kört halvägs upp för fjället fick börja backa ner igen, då framförvarande bilar kört fast eller inte kom längre upp. Sagt och gjort... vi backade ner en bra bit och parkerade på kanten. Jag satte på mig mitt nyinköpta Baggen bälte och satte fast båda hundarna som var utrustade med selar, och Blissa fick bära en klvjeväska med lite provianter. Denna dagen var faktiskt helt fantastisk... vilket härligt hunör vi hade, både jag och karin, en tjej att ha med både i motgång och medgång... tror inte jag skulle märka skillnad... ;-)
Vi gick till fallet men gjorde ett försök att ta oss upp på fjället, men snön var djup (upp till våra lår) och hundarna tyckte att det började bli besvärligt, så vi nände ner igen. Men vi gick upp en annan väg fast inte ända upp på fjället men en bra bit upp stannde vi. Vi åt en härlig måltid med vacker utsikt....
Helgen därpå hade min underbara vän Lis anmält mig och mango till ett Sökläger... mitt första Sökläger. Det bar iväg till Håverud, där vi hyrde ett rum i ett jätte mysigt hus alldeles intill slussen... Så vackert det var! Jag och Lis hamnade i "den bästa gruppen " som Christer uttryckte det! Jag kan ju inte säga så mkt om det mer än att jag tyckte att allt var helt fantastikst trevligt, lärorokt och rpligt! Tack alla i "min" grupp, ni var helt suveräna med era hundar, och ni delade med er av er kunskap, och tack för er engagemang! Jag är så lycklig och tacksam. Ja hur gick det då för Fisen/Mongo/Mango/ Mesproppen??? Jo det gick bra tycker jag, jag kan inte annt än att vara nöjd med honom. Det är nog så att det är jag som får ligga i hård träning... på mitt agerande som hundförare... Tack Pia för att DU "lägger dig I" det gillar jag , tack även ni andra i gruppen som kommer med synpunkter och förslag och råd. Det är detta som gör att det är trevligt att träna hund.
Så nu vaknar man upp ur drömmen om sök och lyckliga hundar...
Blissa och mango har fått noskvalster, så nu går de på medicinering för detta... kanske därför som lillen varit så svajig i sitt spår ???...
Nu ska jag lägga mig en stund innan klockan ringer för ännu en dag på trimmet.....

HA det bäst alla!
Ps. eventuella stavfel beror på att fingrara slinter på det hala tangentbordet....

Inga kommentarer: